Petra Ollin painikiertue 2022: Tyttö- ja naispainin kehittämisessä on potentiaalia

Painiliiton merkittävä painopiste on tyttö- ja naispainin kehittäminen. Olemme käynnistäneet hankkeen, jonka tarkoituksena on lisätä naispainin tunnettavuutta ja kiinnostavuutta. Tuemme kehitystyöstä kiinnostuneita seuroja lajin markkinoinnissa, uusien harrastajien saamisessa ja valmentajien osaamisen kehittämisessä. Pyrimme myös kehittämään tyttöjen leiritoimintaa ja selkeyttämään huipulle tähtäävien naispainijoiden urapolkua.

Petra Olli on lupautunut mukaan tyttö- ja naispainin kehittämishankkeeseen. Painiliitto haki ja sai viime syksynä Opetus- ja kulttuuriministeriöltä erityisavustusta hakkeeseen, joten liitto pystyy vastaamaan vierailuun liittyvistä kustannuksista. Tapahtumaan voidaan myös liittää esim. kouluvierailuja, mikäli siellä on lajitoiminnan esittelyyn tarvittavat olosuhteet ja koronatilanne mahdollistaa vierailun.

Kiertueen ensimmäinen tapahtuma järjestettiin 28.4.2022 Jyväskylässä ja tapahtumalle toivotaan runsaasti jatkoa painiseuroissa ympäri Suomen. (kuvat: Mika Rantonen)

Petra Olli pitämässä luentoa painikiertueella Jyväskylässä

Petra ja Jyväskylän alueen tyttöpainijoita painikiertueen tilaisuudessa Jyväskylässä

Kiertueen kouluvierailu keräsi runsaasti kiinnostusta Jyväskylässä

Arvoisat painiseurat, jos olette kiinnostuneet järjestämään tyttö- ja naispainin esittelypäivän paikkakunnallanne, olkaa yhteydessä Painiliittoon 10.6.2022 mennessä (Pasi Sarkkinen, 050 360 0036). Suunnitellaan tilaisuus, joka lisää lajin/seuran näkyvyyttä paikallisesti, auttaa uusien harrastajien rekrytoinnissa ja on innostava myös harrastuksen jo aloittaneille painijoille. Olkaa yhteydessä myös uusista ideoista, joilla saisimme naisia lisää lajin pariin!