Painiliiton toimisto tiedottaa

• Nuorten Suomi Cup jatkuu, mutta siirtyy järjestettäväksi kalenterivuosittain. Jatkossa NSC-osakilpailut painitaan U17 ikäluokassa ja sarjoissa (tietyin poikkeuksin). Vuoden 2025 osakilpailut ovat haussa 30.9.2024 mennessä (info@painiliitto.net). Osakilpailuja pyritään jakamaan siten, että ne olisivat mahdollisimman kehittäviä urheilijoiden kannalta ja myös maantieteellisesti eri alueille jakautuen. Ensi vuoden cupiin on tarkoitus valita seitsemän osakilpailua, joista urheilijoiden kohdalla mukaan lasketaan kuuden parhaan kisan pisteet. Tarkemmat säännöt julkaistaan syksyllä, kun osakilpailut on valittu. Muutokset perustuvat kentältä saatuun palautteeseen.

• Vuoden 2025 kr. SM-kisojen järjestämisestä on vielä neuvottelut kesken. Tästä syystä kilpailua ei ole myöskään merkitty ensi vuoden Painiliiton tapahtumakalenteriin. SM-kisa lisätään kalenteriin heti, kun sekä järjestäjästä että ajankohdasta on päästy sopimukseen. SM-kisa voi aiheuttaa muutoksia joidenkin muiden kilpailujen ajankohtiin.

• Varmistakaa ajoissa paikkanne Seuravalmentajapäiville Pajulahteen 31.8.-1.9.2024. Jokaisella velvoitteensa hoitaneella seuralla on kaksi ilmaispaikkaa tapahtumaan ja enemmänkin mahtuu mukaan. Tämä on hieno tapa nostaa seuran valmentajien intoa ja osaamista heti syyskauden alussa. Muistakaa hoitaa ilmoittautumiset heti tai viimeistään 14.8. Lyyti-palvelussa. Painijoilla on tarjolla mahdollisuus osallistua avoimelle Itä-Suomen ja Uusimaan alueleirille (samat päivät, mutta erillinen tapahtuma ja ilmoittautuminen).

• Toimiston väki lomailee keskikesän aikana vuorotellen. Vilkkaan kansainvälisen toiminnan johdosta joku henkilöstöstä on työvuorossa myös heinäkuussa ja sähköpostia info@painiliitto.net luetaan päivittäin. Palvelemme kesällä akuutteja toimenpiteitä vaativissa asioissa, muutoin pyydämme palamaan asiaan elokuussa 12.8. alkavalla viikolla.